Dessa användarvillkor ("Användarvillkor") måste Du acceptera när du registrerar dig som användare i Organizer. Användarvillkoren uppdaterades senast se datum överst på varje sida i detta dokument.
Genom att registrera dig som Användare (och skapa ett användarkonto) accepterar du
1. att bli bunden av Användarvillkoren, Sekretesspolicy och
2. samtliga Abonnemangsavtal eller övriga avtal som ingås mellan Organizer Sverige AB och Kunden Samtliga begränsningar med avseende på Organizer´s skyldigheter som följer av Avtalen är även tillämpliga gentemot dig som Användare. Begrepp och termer som används i dessa Användarvillkor är definierade nedan eller i Avtalen enskilda avtal.
1.1. "Användare" avser de fysiska personer som registrerar ett användarkonto och som får tillgång till Tjänsterna.
1.2. "Arbetsgivaren" avser det företag som innehar e-mailadressen som används av Användaren vid registrering i Tjänsterna och som Användaren är knuten till genom anställning, konsultavtal eller liknande arrangemang.
1.3. "Kunden" avser det företag och som beställer Tjänsterna enligt Avtalen och som har rättigheter och skyldigheter avseende de beställda Tjänsterna (inbegripen betalningsskyldighet).
1.4. "Material" avser data, information, material och annat innehåll, såsom dokument, vilka laddas upp, bearbetas, behandlas, överförs, distribueras och/eller lagras i Tjänsterna och som tillhandahålls av Kunden eller Användarna.
1.5. "Tjänsterna" avser den eller de tjänster som Organizer tillhandahåller Kunden enligt Avtalen. Tjänsterna erbjuds som ”Software as a Service” med olika grader av funktionalitet. Samt arbeten som utförs som konsultatuppdrag för att upprätta och underhålla arkiv samt projekt. Konsultuppdrag definieras i enskilt avtal mellan Kunden och Organizer.
1.6 ”Arkiv” avser samlade dokument för en byggnad eller sammanhängande byggnader inom ett geografiskt begränsat område. Arkivet är en delningsplats för dokument med låg frekvens av förändring. Hitta, Titta och Lagra är främsta funktionen. I Arkiv kan även dokument från byggnadens uruppförande samt avslutade projekt lagras.
1.7 ”Projekt” avser samlad dokumentation för en tydlig definierad omfattning. Ett Projekt är ett tillfälligt, tidsbegränsat arbete med en definierad start- och sluttid. Projektets omfattning och resurser är förutbestämt, och där projektgruppen arbetar mot ett tydligt mål.
1.8 ”Support” avser kostnadsfri handhavande hjälp med funktioner i Organizer.
1.9. "Webbplatsen" avser www.Organizer.se och system.organizer.se och applikationer.
2.1. I enlighet med dessa Användarvillkor (och Avtalen mellan Kunden och Organizer), får Användaren en icke exklusiv, icke överlåtbar och begränsad rätt att använda Tjänsterna för Kundens räkning.
2.2. Om Användaren för Kundens räkning accepterar Användarvillkoren och skapar ett kostnadsfritt användarkonto ("Användarkonto") i Tjänsterna är Användaren införstådd med att ytterligare bestämmelser och riktlinjer och begränsningar med avseende på användningen av Användarkontot kan bli aktuella och styrs av Användarens relation med Arbetsgivaren. Användaren är medveten om och accepterar att Arbetsgivaren kan vidta åtgärder som begränsar Användarens tillgång till Tjänsterna och Materialet. Sådana åtgärder kan exempelvis följa av Arbetsgivarens instruktioner till Organizer och/eller att Användarens anställning hos Arbetsgivaren upphör.
3.1. Användaren åtar sig att följa samtliga säkerhetsbestämmelser och administrativa föreskrifter och andra förhållningsregler, policyer och standarder som Organizer meddelar vid registrering av Användarkontot eller därefter, via e-post, på Webbplatsen eller på annat sätt.
3.2. Användaren åtar sig att i samband med aktivering av Användarkontot och därefter lämna korrekt information beträffande sin identitet och e mailadress och även i övrigt lämna korrekta uppgifter.
3.3. Användaren ansvarar för att samtliga aktiviteter denne vidtar i samband med nyttjandet av Tjänsterna ej strider mot lag eller Avtalen. Användaren ansvarar för allt Material som laddas upp, överförs eller på annat sätt används genom Tjänsterna.
3.4. De inloggningsuppgifter och andra anvisningar som Användaren får tillgång till ska förvaltas av Användaren med sekretess och erforderlig säkerhet. Användaren ansvarar för att inloggningsuppgifter och andra anvisningar endast tillhandahålls behöriga Användare.
3.5. Användaren åtar sig att tillse att Material som används inom ramen för Tjänsterna är i överenskommet format och inte är behäftade med virus eller på annat sätt kan skada eller inverka negativt på Tjänsterna.
3.6. Användaren garanterar att denne endast aktiverat kontot för Kundens räkning och åtar sig att endast använda Tjänsterna för dennes räkning och i enlighet med Avtalen.
3.7. Användaren åtar sig att inte genom Tjänsterna ge tillgång till eller distribuera eller lagra Material som skadar tredje mans anseende eller som riskerar göra intrång i tredje mans upphovsrätt, eller som utgör ett röjande av affärshemlighet eller som kan uppmuntra tredje man att begå brott eller som uppfattas som hotfullt eller använda Tjänsterna på ett sätt som är oförenligt med dess syften.
3.8. Användaren åtar sig att skapa Arkiv och Projekt enligt definitioner i stycke 1.6 och 1.7
3.9. Användarkonton får bara användas av en individuell användare.
3.10. Användaren är skyldig att informera Organizer om misstänkt brott mot dessa regler.
4.1. I samband med registrering och aktivering av Användarkontot, och för att Användaren ska få tillgång till och kunna nyttja Tjänsterna, lämnar Användaren information kring namnet på Kunden, Kundens organisationsnummer, Användarens namn, telefonnummer, faxnummer, e-postadress och faktureringsuppgifter. Denna information utgör personuppgifter enligt tillämplig dataskyddslagstiftning. När registrering skett är information kring Kunden och Användarens personuppgifter sökbar för redan befintliga Användare av Tjänsterna.
4.2. Organizer är personuppgiftsansvarig för denna behandling och tar frågor om integritet på största allvar. Den behandling av personuppgifter som sker vid nyttjandet av Tjänsterna och för vilka Organizer är personuppgiftsansvarig framgår av Organizers ”Användarvillkor och policy” stycke Sekretesspolicy, www.Organizer.se
4.3. Genom att acceptera Användarvillkoren och Sekretesspolicy är Användaren införstådd med och accepterar Organizer´s behandling av Personuppgifterna för ovan angivet ändamål och att Personuppgifterna behålls fram till dess att Användaren avslutar Användarkontot eller Avtalet mellan Kunden och Organizer upphört (eller under sådan lägre tid som medges enligt Sekretesspolicy och tillämplig dataskyddslagstiftning).
5.1. Användaren ska säkerställa att användaridentitet och lösenord som Användaren får tillgång till vid aktivering av Användarkontot eller därefter lagras och används på ett säkert sätt och att tredje man inte obehörigen får tillgång till dessa. Användaren hålls ansvarig för obehörig användning av Tjänsterna och Organizer har inget ansvar för skada eller förlust som är en följd av Användarens bristande uppfyllelse av dessa krav.
5.2. Om det kan misstänkas att någon obehörigen fått tillgång till användaridentiteten och/eller lösenord ska Användaren omedelbart meddela Organizer härom.
6.1. Organizer har rätt att utan föregående meddelande ändra Användarvillkoren. Användaren informeras om ändringar via e-mail eller genom information på Webbplatsen.
7.1. Användarvillkoren gäller från och med att de accepteras av Användaren i samband med registrering av Användarkontot och är gällande till dess Användarkontot avslutats.
8.1. Organizer har rätt att begränsa Användarens tillgång till Tjänsterna eller säga upp Användarvillkoren och/eller Användarkontot till omedelbart upphörande om
(a) Användaren använder Tjänsterna på ett sätt som utgör en brott, om (b) Användaren använder Tjänsterna på ett sätt som skadar eller riskerar skada Organizer eller tredje man, om (c) det kan antas att spridningen av Material genererat av Användaren strider mot lag, om (d) Användaren obehörighet försöker bereda sig tillgång till Organizers datorsystem eller om (e) Avtalen (inbegripet Abonnemangsavtalet) upphör att gälla oberoende av orsak eller om (f) det föreligger rätt att begränsa Kundens åtkomst till Tjänsterna enligt Avtalen (inbegripet Abonnemangsavtalet).
9.1. Användaren har inte rätt att överlåta sina rättigheter eller skyldigheter enligt Användarvillkoren. Organizer har rätt att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt Avtalen (inbegripet dessa Användarvillkor) till ett annat bolag Organizer tecknar avtal med. Vidare får Organizer överlåta Avtalen (inbegripet dessa Användarvillkor) till en förvärvare av hela eller övervägande delen av Organizers rörelse.
10.1. För dessa Användarvillkor gäller svensk rätt
Vi är mycket engagerade i att skydda din integritet.
Den här sekretesspolicyn förklarar hur vi samlar in, hanterar, lagrar och skyddar personuppgifter om dig som samlats in från webbsidorna på någon webbplats eller applikation (sammantaget kallad "webbplatsen") med avseende på vilket denna sekretesspolicy publiceras eller länkas. Personuppgifter innebär uppgifter relaterade till en identifierad eller icke identifierad verklig person.
Vi skyddar personuppgifter på det lämpligaste sättet och följer tillämpliga dataskyddslagar och förordningar. Genom att skapa ett konto på webbplatsen samtycker du till användningen av sådana uppgifter i enlighet med den här sekretesspolicyn.
Vissa sidor på webbplatsen innehåller länkar till tredjepartswebbplatser. Dessa webbplatser har sin egen sekretesspolicy och vi ansvarar inte för deras handlingar eller uppgifter. Användare som skickar uppgifter till eller genom dessa tredjepartswebbplatser behöver granska den relevanta webbplatsens sekretesspolicy innan personuppgifter lämnas ut.
Vi använder cookies på webbplatsen för att optimera din användning av webbplatsen. Vissa cookies kan samla in personuppgifter såsom Ip-adresser och enhetsinformation. För mer information, se vår Cookie-policy.
Vi samlar in och hanterar personuppgifter som tillhandahålles till oss när du interagerar med webbplatsen genom att öppna ett konto hos oss eller eftersom du lämnar uppgifter till oss. Sådana uppgifter är normal ditt namn, inloggningsuppgifter, kontaktuppgifter för arbetet liksom uppgifter gällande din plats och företaget eller organisationen du företräder. Vi använder inte känsliga eller speciella kategorier av personuppgifter (t.ex. uppgifter som rör ras eller etniskt ursprung, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, politiska åsikter, medicinska eller hälsotillstånd, eller information som anger sexuella preferenser eller sexuell läggning för en individ) genom din användning av webbplatsen. De uppgifter du lämnat vid registrering
Är den enda information som vi lagrat och använder. Informationen kan du själv ändra vid behov under Administration - Personlig information.
Så använder vi och hanterar personuppgifter
Vi använder endast personuppgifter när lagen tillåter oss och när vi har ett berättigat intresse av effektiv leverans av webbplatsen och relaterade tjänster som erbjuds dig, så länge som sådant intresse inte uppvägs av dina egna intressen. Vanligtvis kan vi använda personuppgifter om dig för att bekräfta din identitet varje gång du loggar in på webbplatsen, för att hantera ditt konto och förbättra webbplatsen och relaterade tjänster, eller för att hantera och främja samarbete och kommunikation. Vi kan även komma att hantera dina personuppgifter för att hantera och utföra en avtalsbaserad relation till dig. Vi säljer inte dina personuppgifter.
Vi behåller bara dina personuppgifter under den period som en affärsrelation finns med dig eller den organisation du representerar eller under sådan tid som annars är nödvändig för att uppfylla syftet med behandlingen eller under sådan tid som det finns en skyldighet att behålla uppgifterna i enlighet med tillämplig lagstiftning eller förordning eller order från en behörig myndighet.
Utlämnande av uppgifter
I samband med ett eller flera av de syften som beskrivs i det föregående avsnittet kan vi komma att lämna ut uppgifter om dig till andra medlemmar i Organizer AB, tredje part som tillhandahåller tjänster till oss eller andra medlemmar i Organizer AB, som en del av en företagstransaktioner (såsom en försäljning, avyttring, omorganisation, fusion eller förvärv), till behöriga myndigheter och andra tredje parter som rimligen kräver tillgång till dina personuppgifter för ett eller flera av de syften som beskrivs i föregående avsnitt. Vi kan även lämna ut dina personuppgifter om detta krävs enligt lagen, av en tillsynsmyndighet eller under juridiska processer.
Organizer minimerar överföring av personuppgifter till ett land utanför EU/EES och i de fall sådant sker såsom vid systemmässig support och underhåll, sker detta enligt särskilt högt ställda krav och avtal. Om en mottagare av dina personuppgifter är baserad i ett land utan dataskyddslagar liknande dem som gäller i ditt hemland, kommer vi att säkerställa att det finns tillräckliga skyddsåtgärder på plats för att skydda dina personuppgifter som överensstämmer med våra juridiska skyldigheter, t.ex. som ett dataöverföringsavtal med mottagaren baserat på standardavtalsklausuler godkända av EU-kommissionen för överföringar av personuppgifter till tredje land.
Enligt tillämplig lagstiftning kan du ha olika rättigheter i förhållande till dina personuppgifter. I synnerhet kan du ha rätt att veta vilka personuppgifter vi har om dig, att under vissa omständigheter begränsa vår hantering av dina personuppgifter, att få tillgång till dina uppgifter, att få dem korrigerade eller uppdaterade om de är felaktiga eller inaktuella. Om personuppgifter hanteras av oss utifrån ditt samtycke kan du återkalla detta närsomhelst.
Om du är missnöjd på vilket sätt vi har hanterat dina personuppgifter eller någon integritetsfråga eller begäran som du har framfört till oss, har du rätt att klaga till dataskyddsmyndigheten i din jurisdiktion. För sådan information eller andra frågor, kontakta oss genom att använda avsnittet "Kontaktinformation" nedan.
Vi kan komma att ändra eller korrigera den här sekretesspolicyn från tid till annan. För att meddela dig när vi gör ändringar i den här sekretesspolicyn kommer vi att ändra revideringsdatumet högst upp på denna sida. Den nya ändrade eller korrigerade sekretesspolicyn träder i kraft från ändringsdatumet. Därför uppmanar vi dig att med jämna mellanrum läsa den här sekretesspolicyn så att du vet hur vi skyddar dina personuppgifter.
ör mer information, se "http://organizer.se" , OM ORGANIZER Allmänna användarvillkor och policy.
Ansvarig för dina personuppgifter är Organizer som samlade in dina uppgifter och fastställde syftena och medlen för att använda dina uppgifter. Om du har frågor om vem som är registeransvarig för dina uppgifter eller andra frågor eller önskemål om dina uppgifter, kontakta oss genom att använda avsnittet "Kontaktinformation" nedan.
För att utöva dina rättigheter eller om du har några frågor gällande din sekretess när du använder webbplatsen, kontakta oss på:
Organizer AB
Gata 112
123 45 STADEN
E-post: Info@Organizer.se
De allmänna bestämmelserna utgör en del av ett avtal mellan Organizer Sverige AB och dig som kund. Dessa gäller i den mån annat inte skriftligen har avtalats.
Utöver information om avtalstid och ansvarsfördelning hittar du även bland annat information om:
- Betalning och betalningsmetod
De allmänna villkoren uppdaterades senast Se datum överst på varje sida.
Förklaring av begrepp
Alla begrepp och termer som används i villkoren finns definierade i början av detta dokument.
Organizer värnar om din integritet och strävar efter att erbjuda digitala tjänster och produkter som på olika sätt säkerställer detta. När du registrerar dig som användare i Organizer lämnar du dina personuppgifter till oss. I vår integritetspolicy berättar vi mer om hur dessa behandlas och skyddas. Integritetspolicyn gäller för besökare på Organizers webbplats, kunder och användare av Organizer. Läs hela integritetspolicyn
Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra upplevelse för dig som användare.
Användning av cookies
Enligt lagen (2003:389) om elektronisk kommunikation, senast ändrad genom SFS 2018:366, ska alla som besöker webbsidor informeras om vad cookies används till och samtycka till användandet av dessa.
Vi använder cookies och liknande teknik (gemensamt kallade "Cookies") för att förbättra webbsidan för användaren eller ge statistik om användandet av sajten i syfte att optimera användarens upplevelse på vår webbplats. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens hårdvara (dator) och innehåller textinformation. Organizer sparar ingen personlig information via Cookies, och information om besökaren kan inte spåras av oss via Cookies. En Cookie kan inte heller starta program.
Vad är en cookie
På Organizers webbplatser använder vi cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator när du besöker en webbplats. Cookies används för vissa funktioner som förbättrar våra webbsidor för besökaren samt ger oss statistik om användandet av webbplatsen. Vi sparar ingen personlig information via cookies. Statistiken är helt anonym och kan inte kopplas ihop med någon person.
Olika typer av cookies och andra funktioner för insamling av användare beteenden.
Organizers webbsidor använder tre typer av Cookies. Den första typen sparar en fil permanent på besökarens dator, och gör att statistik om hur många som är inne på webbsidan sparas samt vilka webbläsare de använder. Statistiken kan bara utläsas som siffror och kopplas inte ihop med abonnemang eller motsvarande information. Informationen används för utveckling av webbsidans prestanda.
Den andra typen av Cookies kallas sessionscookies. Under tiden besökaren är inne och surfar på en webbsida, skickas den här typen av cookie mellan besökarens dator och servern för att kunna koppla information, som till exempel vilka förvalda inställningar besökaren har valt på webbsidan. Sessionscookies lagras inte permanent på besökarens dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Den tredje typen är en analyscookies och tredjepartscookies som sätts för att hjälpa oss att förstå hur besökarnas surfvanor ser ut under en längre period vilket gör att vi kan förbättra presentationen av innehållet. Med dessa cookies kan vi ge dig en bättre användarupplevelse. De kan lagras på datorn i 24 timmar, en vecka eller flera år, beroende på deras funktion.
Vilken typ av cookies används
Vi använder tre typer av cookies för att ge dig en så bra och stabil upplevelse som möjligt:
Den ena typen sparar en fil som ligger kvar på din dator. Filen används bland annat för att du ska få en bättre och snabbare webbupplevelse på Organizer.se och ser till att endast de senaste uppdateringarna laddas hem istället för samtliga.
Den andra typen kallas session-cookies. Under tiden du besöker Organizers webbplatser lagras de temporärt i webbläsarens minne. Session-cookies försvinner sedan när du stänger webbläsaren.
Den tredje typen kallas analyscookies och är permanenta cookies. De lagrar information om dina surfvanor för att ge dig en bättre användarupplevelse.
Acceptera eller vägra cookies
Varje besökare kan själv ange om denne vill acceptera att ta emot Cookies eller inte. De flesta webbläsare tar emot Cookies automatiskt, men det går att ändra inställningarna så att de inte accepterar dem eller ger besökaren ett val om denne vill acceptera eller inte. Om Cookiefunktionen stängs av kommer dock inte webben och Organizers Tjänster att kunna utnyttjas till fullo.
De flesta webbläsare ger dig möjlighet att blockera alla Cookies. Mer information om hur du ändrar inställningarna avseende Cookies i andra webbläsare finns i hjälpmenyn i webbläsaren.
Varför används cookies
Vi använder cookies för webbanalys, användarupplevelse och prestanda. För att vi ska kunna förbättra våra tjänster behöver vi analysera befintliga besökares beteenden, detta sker helt anonymiserat och kan inte kopplas till någon enskild individ. Vidare hjälper cookies dig att få en så snabb och smidig session som möjligt.
Ändringar i cookiepolicy
Den här policyn kan komma att ändras då och då. Alla ändringar återspeglas på den här webbplatsen. Den här policyn gäller specifikt för Organizer och den information som du lämnar online såväl som på annat sätt.